Dat employer brands – het imago en de identiteit van werkgevers – een steeds  belangrijkere rol spelen op de arbeidsmarkt is geen geheim. Uit een recente studie bleek dat bedrijven het werken aan de eigen employer brand de op één na belangrijkste strategie zien om de schaarste op de arbeidsmarkt het hoofd te bieden. 

  • De website van het bedrijf is het belangrijkste kanaal om de employer brand te checken.
  • Op de tweede plaats komt de mening van familie en vrienden.
  • Ook de algemene berichtgeving in de media blijft een belangrijke bron om employer brands te checken. 
  • Daarnaast mogen we de invloed van de sociale media niet over het hoofd zien. Facebook spant de kroon, gevolgd door LinkedIn. Twitter komt niet zo heel ver.
  • Publiciteit (radio, t.v., posters, banners online) blijken een niet te onderschatten kanaal voor de beeldvorming. 

Hoewel een brede waaier van criteria een rol spelen bij het zoeken naar een job, hechten werknemers duidelijk het grootste belang aan het loonpakket, de werksfeer, de werkzekerheid en het evenwicht werk-privé.  

Klik hier voor de volledige studie: Randstad-arbeidsmarktstudie

Inbtween bvba

www.inbtween.be

058/62 36 86

ingrid@inbtween.be

eline@inbtween.be